La Diputació aprova per unanimitat, i a proposta del PP, reclamar la denominació vegueria de Lleida

El ple de la Diputació de Lleida va aprovar el passat dia 21 de novembre, per unanimitat de tots els grups amb representació, una moció presentada pel Partido Popular que demana a la Conselleria de Governació i Administracions Públiques que la futura vegueria de les comarques de Ponent, inclogui en el nom el terme 'Lleida'. El president de la Diputació, Jaume Gilabert, ha destacat que a més del nom de Lleida, s'ha de pensar en la resta del territori, i incloure, per exemple, la paraula "terres" o "plana". La Diputació aposta pels noms de Terres de Lleida, Plana de Lleida, o altres de semblants, sempre amb el nom de la capital, com a topònims de la futura vegueria que fins al moment rep el nom de Ponent.

La proposta ha estat presentada per l'única diputada del Partit Popular a la Diputació de Lleida, Maria José Horcajada, i ha estat consensuada per tots els grups abans d'iniciar el ple. La portaveu popular ha explicat que el seu grup ha presentat aquesta moció "perquè la Diputació es posicioni clarament perquè la vegueria de Lleida inclogui el nom de Lleida". Segons Horcajada, es pot "discutir si el territori de la província ha de ser una, dos o tres vegueries, però per sobre dels partidisme cal defensar que la futura vegueria inclogui el terme de Lleida". Amb aquesta moció aprovada, ara la Diputació traslladarà la seva petició a la conselleria de Governació i en donarà compte al president de la Generalitat, al del Parlament, i tots els grups polítics del Parlament.