La premsa d’arreu es fa ressò de la mobilització del 12 d’octubre a Lleida

En les seves edicions de dissabte 13 d’octubre, la premsa d’arreu va fer-se ressò de la important mobilització convocada a Lleida per l’esquerra independentista el 12 d’octubre per commemorar els 300 anys de l’ocupació de la ciutat i salvar l’històric edifici del Roser. La premsa local de Lleida va recollir en les seves portades la marxa celebrada a la ciutat. Tant La Mañana com el diari Segre, van obrir les seves edicions parlant de la important mobilització que tingué lloc a la ciutat. A més tots dos diaris hi dedicaven complerta tota la seva tercera pàgina parlant de l’èxit de la convocatòria. Podeu llegir aquí la notícia publicada a La Mañana.

La mobilització de l’esquerra independentista va ser també àmpliament coberta per la resta de mitjans de comunicació locals, tant ràdios com televisions. Els mitjans de comunicació editats a Barcelona van fer un tractament divers de la mobilització de Lleida, seguint en alguns casos la tradició d’ignorar tot allò que succeeix fora l’àrea metropolitana de la capital del país. Vilaweb i d’altres portals electrònics van recollir àmpliament la mobilització en contrast amb alguns diaris de la capital, que van reduir el tractament de la mobilització a escasses línies en les seves edicions en paper. Podeu veure en els següents enllaços els tractaments de la convocatòria realitzats per diferents mitjans editats a Catalunya:

Vilaweb prèvia, Vilaweb, Telenotícies/Catalunya Informació , El Punt , Avui, El Periódico, Directe.cat,

El portal Llibertat.cat recull el tractament que l'esquerra independentista donà a la mobilització, una perspectiva que també recull L'Accent, que també dedica a les mobilitzacions de Lleida la seva portada.

Els mitjans de comunicació editats a Madrid també van recollir la convocatòria de l’esquerra independentista, tot i que en molts casos amb afany morbós i criminalitzador. Podeu veure’n algunes mostres en els següents enllaços:

ABC, La Razón, El Pais

Tot i que pocs mitjans van recollir de forma fidel el desenvolupament de les mobilitzacions de l'esquerra independentista, l'ampli ressò evidencia de forma clara la importància de la convocatòria i l'èxit obtingut en la mateixa.