Les catalanes detingudes a Mèxic són alliberades sense càrrecs

Després de l'alliberament, la matinada del 14 d'agost, de les catalanes detingudes il·legalment a Oaxaca, la CUP de Lleida vol manifestar el següent:  En primer lloc, expressem la nostra alegria més profunda per l’alliberament de les companyes detingudes a Mèxic (una d’elles candidata de la nostra formació en les darreres eleccions municipals), i especialment pel fet que el seu alliberament s’ha produït sense la imputació de cap càrrec tal i com elles mateixes havien exigit, i per tant, demostrant-se que no havien comès cap delicte i que es tractava d’un segrest que tot i que legal en aquell estat, injustificat.

En segon lloc no podem deixar de mostrar el nostre malestar amb l’actuació realitzada per l’ajuntament de la ciutat en aquest contenciós. Jutgem la seva actuació com covarda i acomplexada al no haver cregut en la innocència en cap moment de les detingudes i per tant haver exigit el seu alliberament immediat i sense imputació de càrrecs, i haver apostat per l’extradició i la deportació de les ciutadanes catalanes.   Així mateix, entenem que l’alcaldessa en funcions Marta Camps, ha fet gala d’un mal estil d’actuació, en prioritzar la “foto solidària” al costat de les famílies que no pas exercir la solidaritat amb aquestes, defensant la innocència de les detingudes i pressionant amb fermesa les autoritats mexicanes, tal i com si ha fet per exemple, la Universitat de Lleida, que ha apostat i pressionat per l’alliberament sense imputació de càrrecs de cap mena.   Lleida, 14 d’agost de 2007 Candidatura d’Unitat Popular