L'esquerra independentista de Lleida contra la imposició monàrquica espanyola

La cercavila convocada per l'Assemblea de Joves de Lleida el dissabte 29 de setembre, amb Lleida engalanada per la Festa Major de Tardor, va aplegar un centenar de persones i va servir a l'esquerra independentista de la ciutat per mostrar la seva disconformitat amb una institució anacrònica i repressiva com és la monarquia espanyola. En acabar la marxa, que va sortir de la Rambla d'Aragó, davant la Biblioteca Pública, i que va concloure al centre de l'eix comercial, a la Plaça Sant Francesc, després de llegir un manifest remarcant els 300 anys de lluita contra els Borbons a la ciutat de Lleida i al conjunt dels Països Catalans, desenes de persones van procedir a cremar imatges del monarca espanyol en un acte de llibertat d'expressió que pretenia fer evident el seu rebuig a la monarquia i la seva solidaritat amb els joves imputats per l'Audiència Nacional espanyola acusats "d'injúries a la corona" per un acte idèntic a la ciutat de Girona.