Proposem obrir un centre públic d'acollida d'emergència per a dones supervivents de violència masclista

La CUP Lleida proposem en el nostre programa obrir el centre públic d'acollida urgent per a dones supervivents de les violències masclistes. Aquest centre ha d’oferir una atenció integral i reparadora centralitzada en un espai on acudeixin els diferents equips i serveis en lloc de fer donar voltes a les dones agredides pels diferents recursos (comissaria, serveis socials, casal de la Dona, SIE, Habitatge, etc). A més, és molt necessària l'aplicació programes de mesures cap als aggressors, així com també recalquen la importància de treballar cap a la prevenció del masclisme.

Insistim en que es tracta d’un recurs que fa molt temps que demanem i que és indispensable per tal de poder donar resposta a aquesta necessitat tan imperant, que alhora era un compromís electoral signat pels 3 partits que van formar govern, incomplint-lo.

Segons l’Esther Sancho, segona de la nostra candidatura, “cal acabar amb la infradotació del servei que compta només amb els pisos municipals que la CUP vam aconseguir en la legislatura 2015/19, sense que l'actual govern hagi fet un pas més enllà de contractacions de personal, amb escassa capacitat per a fer autocrítica front les demandes del feminisme i amb manca d'adaptació a les noves definicions legals que des de 2020 inclouen múltiples violències masclistes, no sols la procedent de la teua parella. La Paeria segueix a l'esquema de 2008.”

És de gran importància que aquest equipament sigui públic, per tal de poder tenir un control exhaustiu de l’activitat i poder fer un seguiment adequat de l'aplicació dels protocols i emparar per fi tots els tipus de violències masclistes que la llei contempla, als que ara no s'està donant resposta des de la Paeria, com la violència digital, econòmica, vicària, obstètrica, institucional I la violència sexual en tota la seva extensió.