Reclamem a Pueyo dedicar un espai a Guillem Agulló abans no acabi el seu mandat

La CUP Lleida hem registrar aquest matí una instància a l'OMAC per a que l'alcalde Pueyo engegui formalment el procediment a la Paeria per a que es dediqui un espai públic a la memòria de Guillem Agulló, el jove independentista d'esquerres assassinat fa 30 anys per un grup neonazi a la localitat de Montanejos, comarca de l'Alt Millars (País Valencià)

L'acció es duu a terme avui en coincidència amb la data en què fou assassinat el nostre company Guillem i perquè ningú de la Paeria ha respòs a la demanda feta pública el mes passat, motiu pel qual formalitzem la petició a registre per obtenir una resposta formal de Pueyo.

La nostra portaveu i núm. 2 Esther Sancho ha declarat que 'aquella extrema dreta que ens va prendre el nostre company el 1993 és la mateixa que ara es replega, es posa corbata i entra a les institucions, però els llencem un missatge clar: nosaltres ni oblidem ni perdonem. I un altre a la Paeria: cal que es mulli amb la lluita antifeixista, interpel·lem Pueyo a nomenar un espai Guillem Agulló a Lleida abans no acabi el seu mandat.'

Recordem que la CUP ja vam formular aquesta proposta de memòria democràtica antifeixista el 2017 a l'anterior consistori i que es va tombar des de la comissió de carrers de majoria espanyolista en aquell moment. L'abril de 2018 votaven en contra: PSC, Ciutadans, el PP i la regidora no adscrita Salmerón, mentre que els actuals partits de govern, ERC i Junts, hi votaven a favor.