Reivindiquem l'Horta de Lleida i rebutja el projecte del polígon de Torreblanca-Quatre Pilans

La CUP Lleida reivindiquem avui l’Horta de Lleida com un element territorial imprescindible per a la lluita contra el canvi climàtic i la sobirania alimentària. Considerem que és un bé de gran valor ecològic i social que ha de ser protegit i valorat.

Per això, rebutgem totalment el projecte del Polígon Industrial de Torreblanca-Quatre Pilans, el qual creiem que respon a interessos privats especulatius i no a necessitats econòmiques reals. A més a més, considerem que aquest projecte no és compatible amb els compromisos adquirits per la Paeria pel que fa a la reducció de les emissions de gasos d'efecte hivernacle per l'any 2030.

La protecció de l'Horta de Lleida és un dels eixos principals del nostre programa electoral per a les properes eleccions. Creiem que l'agricultura ha de ser la principal activitat de la zona i, per això, proposem la creació d'un parc agrari que la protegeixi de l'especulació, una reserva de terres per als joves agricultors i la promoció de la marca comercial "Horta de Lleida", que destaca els productes de proximitat i, especialment, els procedents de l'agricultura ecològica.